Bila sva na vaji ”Letalska nesreča GORENJSKA 2014” ….

Minulo soboto, je v mirnem jutru pod Krvavcem petje ptičkov zamenjalo zavijanje avtomobilskih siren. Vsi ti avtomobili so hiteli z namenom, da čim prej pridejo na prizorišče letalske nesreče nekje na območju Štefanje gore. Bili so kar pisana druščina, na njih si lahko prebral napise: GARS…, PGD to in to, Policija, Reševalna postaja ta in ta, GRS ta in ta, itd. Kar naenkrat so zrasli napihljivi šotori za nujno medicinsko pomoč, logistiko itd. Pričela se je za vaja ”LETALSKA NESREČA GORENJSKA 2014”, ki jo je pripravila Izpostava URSZR Kranj.

Vaja se je pripravila in izvedla na podlagi predpostavke, da je na poti proti Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana na področje Štefanje gore na območju občine Cerklje na Gorenjskem iz neznanega razloga prišlo do strmoglavljenja potniškega letala s 30 do 50 potniki. Med strmoglavljenjem je letalo razpadlo na več kosov, ki so padli na različne lokacije. Ob padcu iz letala izteka gorivo, ki lahko onesnaži vire pitne vode, prišlo je tudi do požara.

V imenu sodelovanja Radiokluba Lesce in URSZR Kranj, sva se vaje kot povabljena gosta – opazovalca, udeležila Aleš in jaz. Tokrat potrebe po naši pomoči ni bilo, saj so službene zveze delovale kot se šika, kar se je tudi predvidevalo, saj so repetitorji vseh teh služb večinoma na Krvavcu. V primeru, da bi se kaj takega zgodilo na bolj zahtevnem terenu kar se tiče zvez, bi pa seveda tudi mi z našim znanjem in opremo lahko pomagali,…

Moje osebno mnenje je, da je bila vaja zelo dobro domišljena. Med ponesrečenci je bilo tudi nekaj preživelih, za njih so najprej poskrbele ekipe reševalcev na terenu, potem pa medicinsko osebje, poskrbljeno je bilo tudi za psihološko pomoč, saj so bili ponesrečenci v šoku, aktualnim dogodkom primerno, je pa eden od ponesrečencev kazal znake obolelosti za ebolo, kar je bil kar hud preskus za reševalce in zdravstveno osebje. Niso pozabili niti na prihod svojcev ponesrečencev, ki so hoteli na prizorišče nesreče, in kako jim to na human način preprečiti. Tudi za njih je bilo poskrbljeno s psihološko pomočjo saj ljudje reagiramo ob takih trenutkih zelo nepredvidljivo. Teren so preiskovali tudi reševalni psi z njihovimi vodniki, na pomoč je priletel tudi helikopter SV. Teren so prvič preiskovali tudi z droni (brezpilotno letalo – helikopter) na katerih so bile nameščene kamere in prenašali kvalitetno sliko s terena. Mislim, da bo v bodoče to kmalu postala, vsaj na zahtevnejših terenih, stalnica… No, pa tudi nepovabljenih firbcev ni manjkalo, manjši helikopter nas je kar nekajkrat preletel, enkrat kar nizko, in ker bi lahko prišlo do nesreče v primeru, da bi trčil z manj opaznim dronom, so poklicali kontrolo zračnega prometa, ki ga je po radijski zvezi odstranila. Mislim, da je vaja dobro uspela, glede na to, da udeleženci vaje niso poznali scenarija in z analizo, ki je v teku sedaj, se bo videlo, kaj je bilo dobro, kaj bi se dalo pa še izboljšati.

Seveda sem dogajanje malo poslikal…. In še to, trije avtomobili (kombiji), ki gorijo in jih vidite postavljene v vrsti na nagnjenem terenu predstavljajo polomljen trup letala…      73 de Cveto – S52KT

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAKONICA MINOLTA DIGITAL CAMERADSC01783DSC01782DSC01781

Leave a Reply